5 Mayıs 2014

Simit Poğaça

Bu güzel lezzetin tarifini burayada yazmak şart oldu. 
Bendeniz ne vakit kahvaltıya misafirim olsa ya da olmasa bile haftasonlarına yapıyorum illa.
Sabah zaten çocuklardan sebep erken kalkınca kahvaltıya hazır oluyor.

Ölçülerini tam tutturduğumdan hamurunu ekmek makinesine yoğurtup mayalandıktan sonra şekil veriyorum sadece.
İşte simit poğaça tarifi;

Malzemeler:
Yoğurma haznesine
1 cup ılık su
1 cup ılık süt
1,5 tatlıkaşığı tuz
3 yemek kaşığı tozşeker
125 gr erimiş tereyağı
1/2 cup sıvıyağ
5 cup un
2 tatlı kaşığı kuru maya

Ekmek makinesinde hamur/dough programında 1.5 saat sonra hazır hamur

3 yemek kaşığı kadar pekmez ile 1 çay bardağı su karıştırılıp pekmez sulandırılır.
 
Hamurdan parçalar alıp avuç içinizde açıp içine yağlı peynir koyup kapatıp oval şekil verilip önce pekmezli suya sonra bol susama batılırılıp yağlı kağıt serili tepsiye aralıklı dizilir. Üzerlerine keskin bıçak ile verev iki çizgi çekilir. Yarım saat de tepside mayalandırılır. Vakit yoksa ben doğrudan atıyorum fırına, vakit varsa bekliyorum biraz daha kabarsınlar tepside diye.
180 dereceli fırında pişirilir.
Taze tüketilmesi tavsiyedir tüm mayalı hamurişleri gibi.
Afiyet olsun

Hiç yorum yok: