22 Ekim 2012

ÇÖREK OTLU TUZLU KURABİYE (KIYIR KIYIR VE DE KIYIR)



Bu minik tek lokmalık kurabiyeleri ilk Neslihan’ın elinden tattık. İpek’in diş buğdayına getirmişti. Sonra yine Yağmur’un diş buğdayına yapmıştı Neslihan.

Haftasonu Münevver Abla’ya giderken ben de bu tarifi yapmayı istedim.
1-tuzlu kurabiyenin kraliçesi (1)

Kendimi garantiye aldım. Çünkü bizim kızların beğendiği bir kurabiyeydi. Ben de dahil hepimiz bayılmış idik...
Lezzeti harika, ağızda dağılan tereyağın tadını doya doya alacağınız bir kurabiye…

Ayrıca minik tek lokmalık olması da artısı.


Çörekotlu Kurabiye


Malzemeler

  • 250 gr tereyağı
  • 1 Çay bardağı sıvıyağ
  • 3 Yemek kaşığı çörekotu
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 Tatlı kaşığı tuz
  • 1 Paket kabartma tozu
  • 1 Yumurta(Akı içine sarısı üzerine)
  • Aldığı kadar un
1-IMG_1140



Yapılışı:

Oda sıcaklığında yumuşamış tereyağı, sıvıyağ, yumurta akı ve diğer malzemeleri de ekleyerek kulak memesi kıvamında bir hamur yoğurun. Hamur artık elinize yapışmamalı. Ben 5 su bardağı kadar kullandım. Hamuru silindir haline getirip bıçak yardımıyla verev kesip tepsiye yerleştirin. Üzerlerine yumurta sarısı sürüp 180 derecede çöreklerinizin rengi beyazdan pembeye dönene dek 20-25 dk pişirin.

Afiyet olsun.

4 yorum:

Unknown dedi ki...

Çook seviyorum böyle kıyırtılı şeyleri:)
Ellerine,emeğine sağlık canım.
Şifa olsun.
Sağlık,neşe dolu bayramlar olsun.
Muhabbetle..

Adsız dedi ki...

acaba tereyağ yerine teremyağ kullansak olur mu aynı özellikte olur mu

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Muhtemelen aynı ozellıkte olmaz. Denemeden de bılınmez:)
Onerım mumkunse tereyağ ıle yarım olcu yapmanızdır

Unknown dedi ki...

yaptım nefis bişey az sonra da tarif blogumda,tarif için teşekkürler
sevgiler