21 Eylül 2012

AVCI BÖREĞİ- İÇLİ KÖFTE BÖREĞİ (KIYMALI BULGURLU BÖREK)

05-IMG_0440

İçli köfte böreği ismini ben verdimJ çünkü gerçekten de bu hissi veriyor yerken.

İçinde bulgur var ceviz var kavrulmuş kıyma ve soğan var, haksız sayılmam sanırım bu ismi verirken:) çünkü bu karışım bir içli köfteyi oluşturan 4lü demek

Çok hafif bir börek üstelik, içine extra bir yağ koymuyorsunuz, sadece böreği su ve yağ ile ıslatıyorsunuz o kadar…
40-IMG_0578 Ben tarifi iki ölçü yaptım, aldığım adres ise Selen idi. Her buluşmaya yapıyor ve bir sonraki buluşmaya Selen’den yine bu böreği istiyorduk. Ama bir türlü bana da yapmak kısmet olmamıştı. Can’ın doğumgününe kısmetmiş. Bu böreği önceden yapıp pişirmeden buzlukta dondurup misafiriniz gelmeye yakın çıkarıp yumurta akı ve galetaya bulayıp fırına atın. Çıkan börek tazecik çıtır çıtır mis börekler oluyormuş. Ben bu şekilde de yapıp buzluğa atmayı düşünüyorum bir dahaki sefere, yine iki ölçü yaparım bunun için sanırım.

Aşağıda tek ölçü verilmiştir.

Malzemeler:
250 gr kıyma
2 orta boy kuru soğan
Tuz, karabiber, kırmızı biber
Yarım çorba kaşığı salça
1/2 bardak dövülmüş ceviz içi
1/2 bardak kısırlık bulgur
4 adet yufka
1 çay bardağı sıvı yağ
1 çay bardağı su
1 yumurta akı (yetmediği için daha fazla kullandım)
Galeta unu

Yapılışı:
Kıyma ve soğanı baharatları da ekleyip kavurun. İyice pişen karışımı soğuması için bekletin. Ilınınca içine salça, ceviz içi ve (üzerini bir parmak örtecek kadar) kaynar su ile şişirdiğiniz bulguru ekleyip karıştırın.

İlk yufkayı yayın. Üzerini sıvı yağ - su karışımı ile iyice ıslatın. İkinci yufkayı da üzerine yayıp aynı şekilde ıslatın. 12 üçgene böldüğünüz yufkaların geniş kenarlarına iç malzemeden koyun ve çok sıkmadan sigara böreği gibi sarın. Sırayla yumurta akı ve galeta ununa buladığınız börekleri tepsiye dizin ve önceden 200 dereceye ısıtılmış fırında hafif pembeleşene dek pişirin. Afiyet olsun.

Galeta unu bitince kalan yufkaları da normal susam ve çörek otu ile pişirdim. Onlar da gayet güzel oldular.

01-IMG_0434

4 yorum:

Nurşen Aksoy dedi ki...

İçli köfteyide çok severim,avcı böreğinide..ellerine sağlık nefis olmuş..olsada yesek yaaa..

Asuman la dedi ki...

bende çok seviyorum bu böreği özellikle iç harcı olaya bi başka boyut kazandırıyo :) ellerine sağlık süper olmuşş

Zeynep'in Evi dedi ki...

Çok özledim avcı böreğini, çok da lezzetli gözüküyor!

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Nursen, ben de aynı şekilde hem içli köfte hem avcı börek severim.

Asuman bu böreği farklı yapan içi gerçekten.

Zeynep, lezzetliydi velhasıl:)
Ben bir de mercimeklisini istiyorum. az yapıp hemen tüketmek şartıyla. kalınca aynı tad alınmıyor.