10 Mayıs 2011

GERİYE SAYIM 7. HAFTA ve BİR TARİF: LİMONLU MİNİ CHEESECAKE

IMG_3565

Son 7 haftadayız... Tabi bu son 7 hafta varsayımı kızımızın tam da 9ay 10 günlük süreyi tamamlaması varsayımından yola çıkarak hesaplanmış bir rakam. Eğer daha erken gelmeye karar verir de aramıza katılırsa içinde bulunduğum hafta belki son 6, belki son 5 haftaya tekabül ediyor olabilir.
Genelde kız çocuklarının daha erken doğduğuna dair bir söylence var. Ne kadar doğru bekleyip göreceğiz...
Son 7 haftanın yazısına bir tarif eşlik etsin istedim. Esasında yıllar önce daha Can'a hamileyken yaptığım bu tarifi nedense o günden sonra yapmaz olmuşum. Can'ın dünyaya gelişiyle fırınımla arama mesafeler girmiş idi. Mesafeler kalktıktan sonra da bir türlü bu tarif listeye girememiş. Ta ki önceki haftaya kadar...
IMG_3548

Tarifin orjinali burada.
İşinin üstadı sevgili Zinnur'un tarifini burada Türkiye koşullarında deneyerek benim ulaştığım memnun kaldığım tarif ise şu şekilde...

Mini Cheesecakeler

Malzemeler:

Tabanı için:

-1 su bardağı dolusu rondodan çekilmiş bisküvi kırığı(Eti Burçak ya da Yulaflı iyi bir seçenek ama siz de benim gibi evde bulunan herhangi bir bisküviden de yapabilirsiniz ben ülker finger kullandım)
-50 gr eritilmiş tereyağı

Kek kısmı için:
-1,5 paket krem peynir
-1/4 cup toz şeker
-1 yemek kaşığı nişasta
-1 yumurta
- 1 paket vanilya aroması(küçük sıvı olanlardan ya da toz paketlerden)
-1 limonun kabuğu
-1-2 yemek kaşığı limon suyu(limon lezzetini daha çok almak için 2 yemek kaşığı limon suyu)

Yapılışı:

Erimiş tereyağı ile rondodan toz haline getirilmiş bisküviler karıştırılarak tereyağ bisküvilere yedirilir. Bu karışımdan birer tatlı kaşığı karışım muffin kağıdı yerleştirilmiş muffin kalıplarına pay edilir. Muffin kalıbının taban çapına eş düz tabanlı bir bardak yardımıyla karışım tabana eşit bir şekilde bastırılarak yayılır.

Krem peyniri ayrı bir kapta toz şeker ile çırpılarak üzerine yumurta, vanilya, nişasta, limon kabuğu ve suyu ilave edilir. Bu aşamadan sonra çok fazla çırpmaya gerek olmuyor. Karışımı muffin kalıplarına pay ederek önceden ısıtılmış 175 dereceli fırında cheesecakelerin üzeri hafif kızarıncaya kadar pişirin.

IMG_3555

Ve bu cheesecakeleri mümkünse bir hafta sabredip de yiyin. Tabi bu sürede buzdolabında bekleyecekler. İnanın lezzeti her geçen gün daha güzel oluyor.
Bir hafta sonrasına kalan son cheesecake in lezzeti bambaşkaydı.
Çok kolay değil ama sabredebilirseniz siz de bu lezzet ile karşılaşıp bana hak vereceksiniz
:)
Tarif, dar vakitlerde yapılabilecek pratik bir tarif. Dolabınızda her daim krem peynir bulundurun yeter. Sevgili Zinnur'un tarifte bahsettiği ama denemediğini belirttiği daha da pratik bir uygulamayı ben denedim ve vaktiniz darsa yapılabileceğini ama daha güzel bir cheesecake tabanı için benim yukarıda bahsettiğim taban tarifini uygulamanızı öneririm. Vaktiniz daha da kısıtlıysa ya da üşeniyorsanız doğrudan eti yulaflı bisküvilerden birer tane kek tabanlarına pay ederek cheesecake tabanınızı oluşturabilirsiniz. Ben 3 tanesinde bu şekilde denedim ve yerken hafif dağılma ve kısmen daha yumuşak bir taban olmasından başka bir sorun görmedim. Bu arada tarifi ilk yapışta iki ölçü yaptığımı da belirteyim. Bol kısmetlisi olan bir cheesecake oldu.

14 yorum:

LeylaK dedi ki...

çok beğendim hemen yarın deniyorum harika. ellerinize sağlık sevgiler...

Bir Dilim Düş dedi ki...

Hariiikaaaa bir tarif ellerine sağlık bu arada Allah kolaylık versin Allahtan daha sıcaklar bastırmadı da hamileler için zorluk yok.

Sevgiler,
Evren

umutluhayat dedi ki...

muhteşem.ellerinize sağlık...

nohut oda dedi ki...

buna benzer bır tarıf denemıstım gecenlerde ama peynır olayını yanlıs yapmıstım bırde bunu deneyelım bakalım ıns..

Berceste dedi ki...

Hmmm nefis gorunuyorlar Pinar! Boylece bir tarifim daha oldu yasasin... Yalniz hala vanilya extrakti oneriyorsun ya pes! Cubuk vanilyayi ortadan kes, pudra sekerinin icine koy, beklesin bir sure, sonra 1 paket esittir 1 Ikea Fornuft corba kasigi formulu ile kullan gitsin...

Berceste dedi ki...

Pinar hanim buyrunuz, sayenizde iki gun ust uste yazi yazmis oldum :P Beni gicik ettiniz, bilmem kac e-posta konustuktan sonra hala hazir vanilya yazdiniz ;-) Bu yazi ithafendir :D http://berceste.blogspot.com/2011/05/sekerli-vanilin.html

Unknown dedi ki...

Görüntü muazzam,eminim tadı da öyledir ;)
sevgiler...

Yasemin dedi ki...

pinarrıımmmm peki bu 1,5 paket hangi paket?? kaç gr olii... bende tam böle porsiyonluk bi cheesecake yapem diodum :) yaşasınnn! hadi de bakem kaç gr yanee???

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Leyla, sen de deneyip memnun kalırsın benim gibi inşallah.
Evren yaz sıcakları ile ilgili kesinlikle haklısın. Bu sene lehime işliyor sıcakların durumu.
Nohut oda, pişen cheesecakelerde krem peynirden şaşmamak gerek sanırım.
Berceste dersimi aldım:) yapacağım ilk fırsatta kavanozla toz vanilyamı senin tarifinle.
Bu cheesecake de sıvı vanilya aroması kullanmış idim ama:)

Özgür cheesecake severleri müdavim yapacak bir tarif bu.

Yasemin haklısın, unutmuşum gramını yazmayı, hemen not ettim. 200 grlık paketlerdendi kastım. toplam 300 gr. ben tarifi iki ölçü yapınca 600 gr kullandım tabi, ancak gözümüz doydu:)

LaMa dedi ki...

Ben yeni ogreniyorum Can'in kardesini:) Hayirli olsun demek istedim:)

Adsız dedi ki...

merhaba Pınar hanım,
Sizi daha blogunuzu ilk açtığınız günlerden beri takip ediyorum.O zamanlar bende yemek blog yazarıydım.Sonra oğlum için blog yazdım ve şimdi sıkıldım ara verdim.Ama bu süreçte ilk günlerdeki gibi sık olmasada sizi takip etmeye çalıştım.Ara verdiğinizde içten içe size sitem ettim hatta:)) Can olmadanki yaşantınız,Can ın doğumu,büyümesi...veee şimdi çok şaşırdım meğerse bir kızınız olacakmış.Çok şaşırdım(sanırım uzun süredir okuyamamışım) ve çok sevindim.Sizi bir kez daha tebrik ederim.(öncedende sizinle çok yorumlaşmıştık zaten:)))
Allah sağlıkla kucağınıza almayı nasip etsin.Aileniz daha da büyüyor şimdi.4 kişilik bu aileye dört dörtlük günler dilerim..
Sevgilerimle,
Betül...

ÇokBilmiş dedi ki...

Kim demiş kızlar erken geliyor diye? Ela 41+1'de sezeryanla alındı :( Şimdiki aklım olsa seve seve 10 gün daha beklerdim :)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Çok teşekkürler Lama:)
Son 3 haftamız kısmetse...


Sevgili Betül, geç cevabım için öncelikle özür dilerim:( 2 gün önce daha doğum iznine ayrıldım. Artık bundan sonra rahatız, Can ile evdeyiz, daha çok paylaşmak için.
Blogda uzun süre yazmadım bebek haberini, bu son 10 hafta yazısıyla çıktı.
Güzel yorumun için çok ama çok teşekkür ederim
sevgilerimle

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Pınar ben de senin gibi düşünüyorum. Vakti gelip doğmasa bile beklerim bir 10 gün daha ama vakit daha da geçince verdiğin kararı her anne adayı verirdi diye düşünüyorum ben dahil. İpek Hanım bizi bu noktaya kadar bekletmez umarım:)
Gerçi hiç acelemiz de yok, şu günleri olabildiğince iyi değerlendirmeye çalışacağım ama vakit zamanı gelince de gelmesi dileğimiz tabi:)

sevgilerimle