14 Nisan 2010

ELMALI TURTALARIN EN GÜZELİ

Kimden KLUBEM
Evet! İddialı bir başlık oldu kabul ediyorum. Benim için elmalı turtaların en güzeli bu deyip bağlayayım bu cümleyi… Aslında benim kastım, üzerinde rende hamur olmasından dolayı en güzel tart oluşu. Öyle şeritler ya da komple kapatıp kesikler atılan turtalar/tartlar benim için ikinci planda. Ta çocukluğuma kadar gidiyor bu durum. İlk yediğim elmalı tartın bu şekilde yapılmış oluşu, sonrasında unutulmayan bir lezzet haline gelmesindendir. Elmalı kurabiye de aynı hikâyeye sahip…
Bir kere muhteşem bir ikilidir elma ve tarçın, iki tat ancak bu kadar uyumlu olur, sinerji yaratılır 2+2 hesabı 5 eder…

Kimden KLUBEM

Tartı mı kurabiyesi mi derseniz de kurabiyesi tercihimdir ancak pratik olsun deyip elmalı turta da olursa kabulümdür.
Koca bir kış geçti ben onlarca elmalı kek yaptım ancak bir elmalı kurabiye ya da turta yapamadım. Neden diye düşündüm. Üşeniyorum evet, şu rendeleme işinin ardından bir de ocakta pişirme kısmından üşendim. Kekin içine elmaları küçük küçük doğrama işi bile ben de hafif vazgeçme etkisi yapıyor, rendeleyip bir de pişirmenin etkisi daha kuvvetli oluyor haliyle…

Kimden KLUBEM

Bu Pazar üşenmek yok, ertelemek yok deyip düğme kurabiyenin ardından hamur kabına yeniden aldık malzemeleri ve başladık yoğurmaya… Hamurun yarısı buzluğa atılıp üşenme yaratan kısma geçildi. Ama durun bir dakika en azından pişirmesek dedim. İçine şeker atmaz isem elmalar sulanmaz fırında da gayet güzel pişerler. Sulanma ihtimaline karşı da ben iç harcı hafif süzüp kullanacaktım ama o da ne hiç sulanma olmadı. Rende yapıldı, tarçın eklendi ama sulanma olayı yok. Elmadandır deyip devam ettim, cevizleri ekledim, harcı yaydım üzerine buzdolabından çıkardığım hamuru da rendeledim ve fark ettim ki evet ben elmalı harca şeker eklemeyi unuttum. Sulanmayışının sebebi de bu. Hiç telaşa gerek yok. Madem öyle üstüne pudra şekerini bir sıra değil iki sıra döşerim kimse de anlamaz deyip düşünmeden sürdüm fırına…
Sonuç pek güzel. İnsanların yemeği pişirmeyi öğrenişinin de bu hikâyeyle benzer olduğu söyleniyor. Eti çiğ yemeğe alışmış insanoğlu kazara eti ateşe düşürüp sonradan yediğinde muhteşem lezzetle karşılaşır. Başlar artık pişirme işine…
Ben de kazara unuttuğum şeker ekleme işini artık sürekli hale getireceğim.
Tarifi de bu şekilde paylaşacağım sizinle…

Kimden KLUBEM

Elmalı Turta
Malzemeler:
200 gr margarin
2 yumurta
1 paket kabartma tozu
5 kaşık şeker
Aldığı kadar un
3 büyük boy ya da 4 orta boy elma
1 dolu tatlı kaşığı tarçın
1 çay bardağı kırılmış ceviz

Yapılışı: Hafif yumuşamış margarin ile(çok yumuşak olmamalı) diğer malzemeleri karıştırıp kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yapın. Hamuru ikiye bölün. Yarısını tart kalıbına yayın. Kalıbın kenarlardan biraz yükselsin. Hamurun diğer yarısını da derin dondurucuya atın. Bu esnada elmaların kabuklarını soyup rendeleyin, tarçın ve cevizleri ekleyip kalıptaki hamurun üzerine yayın. Dondurucudaki hamur hafif sertleşince bu karışımın üzerine rendeleyin. 180 dereli fırında üzeri kızarana kadar pişirin.
Soğuduktan sonra da üzerine bol pudra şekeri serpin.

Afiyet olsun…

Kimden KLUBEM

9 yorum:

Sevil Şahin dedi ki...

gercekten nefis olmuş canım ellerine sağlık afiyet bal olsun..

Nurgül dedi ki...

nefis görünüyoooor....
bende isterim....

∂єкσяαρѕυωαѕуση dedi ki...

bayılırım elmalı kurabiye ve türevlerine.. ellerineze sağlık yemiş kadar oldum resimlerine bakınca :)

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerine sağlık harika görünüyor gerçekten...

Lapis lazuli dedi ki...

Muhtesem gorunuyor, bir elmali turta sevdalisi olarak hem de tarcin, elma, ceviz uclusu asigi olarak tarifini bugun mutlaka denemeliyim:-)

nohut oda dedi ki...

kesinlikle aynı fikirdeyim ben de bu şeklini cok sevıyorum..
elınıze saglık

Mutfak Havlusu dedi ki...

Bu elmalı tart ile olan ilişki herhalde bizim kuşağımızda aynı.Çünkü benim içinde annemin 2-3 arkadaşında yediklerimdir.Her seferinde koyulan dilimin küçük olduğunu içimden der ve 2.sini de istemeye sıkılır,utanırdım:)
Vermeyecekler değil ama işte öyle yetiştirildik.
Ama lezzeti başkaydı şimdi yapıyorum bende her seferinde o aklıma geliyor.Hatta evinde en çok bu tarttan yediğimiz teyzemizin kızında yiyordum ona da anlattım.Sizin evinizde az yemedik bunu diye:)
Ellerine sağlık.Bende çok az eklerdim şekeri deneyeceğim az şekerle.Hatta geçenlerde hamuruna hiç eklemedim elmasına ekledim sadece.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

güzel yorumlar için çok teşekkür ederim.
Nurgül, bebek görmeye gelişimizde turta da yanımda olacak inşallah.

Mutfak Havlusu aynı şekilde ben de hep komşularımızdan yedim bu tatları, aynı şekilde ikinci dilim istenmeye utanılırdı:( beklenirdi bir umutla:)

A. dedi ki...

Canım çekti çok pis ! Evde malzeme olsaydı keşke.:(
Elinize sağlık