7 Aralık 2009

BAHARATLI ELMALI KEK



ELMALI KEK

Bu kekin tarifini eltimden almıştım. Sonrasında sadece içine iki baharat ekledim.
Tarifte tarçın vardı zaten, onlara eşlik etsin ve şifasını artırsın diye bol zencefil ve zerdeçal eklemesiyle melez bir kek oldu. Rengi zencefilin etkisiyle koyulaştı.

İçinde hiç yağ yok efendim. Şaşırmayın. Hiç bu kadar yumuşacık bir kek yememiş olabilirsiniz. İçindeki minik elmalar o kadar harika bir kıvam veriyor ki bu keke, büyükler de küçükler de çok seviyor… Son bir iki aydan bu yana her hafta mutlaka pişiriyorum. 8 tam porsiyon çıkıyor diyebiliriz.
Hemen tükeniveriyor. Zaten fazla kalması da iyi değil. Nemli bir kek olduğu için dışarıda çabuk bozulabilir. Ayurveda uzmanları der ki yiyeceklerin sahip oldukları enerjiyi kaybetmemeleri için mümkün olduğunca taze yiyecekler tüketmek gerekir.

Malzemeler:

• 2 orta boy elma
• 1 bardak toz şeker
• 1 bardak elenmiş beyaz un
• 2 yumurta
• 1er tatlı kaşığı tarçın, zencefil, zerdeçal
• 1 paket kabartma tozu

Yapılışı: Yumurta ve şekeri çırpın. Elmaların kabuğunu soyup küçük küçük doğrayın. Unu, baharatları ve kabartma tozunu ekleyip karıştırın. Çok zor karışıyor. Un gözden kaybolunca yağlanmış 22 cm lik kelepçeli kalıba döküp 180 dereceli fırında pişirin.

Not: Üzerine ceviz dizebilir ya da toz cevizi içine ekleyebilirsiniz. Fotoğraflardaki keki yaparken ben her ikisini de es geçmişim… Fırını açıp kekin sönme riskini de göze alamadığım için bu keki sade tükettik.

7 yorum:

songül dedi ki...

Harika görünüyor pınarcım,
Yapılacaklar listesinde yerini aldı şimdiden:)
Ellerine sağlık..
Songül

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Songül Umarım beğenirsiniz.
bizim her hafta pişen, daha haftasonu gelmeden tükenen kekimiz,
yumuşacık tam bebeklere göre. Can da bu baharat üçlüsüne alıştı, çok güzel tüketiyor.

Delfina ; dedi ki...

Pınar,

Tarifi yayınladığın gün yaptım.O yayılan koku bizi büyüledi resmen.Zencefil ve tarçın birleşimi harikaydı.Bu akşam da yapıp yarın akademiye götüreceğim.

Çok ama çoook teşekkür etmek istedim...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Sevgili Delfina
tariften memnun kalmana çok sevindim.
Her hafta olduğu gibi bu hafta bizim elmalı kekimiz yine fırında yerini buldu. Geriye de sadece 2 dilim kaldı.
sevgiler

ŞIKELLA dedi ki...

elinize sağlık çok hoş gözüküyor

e. t. dedi ki...

canım senden hep lezzetli şeyler göre göre nolacak halimiz?
şifasıda bahanemiz :)
bu yapılanları sadece çocuklar yemiyor!
ellerine sağlık arkadaşım, çok çekici görünüyor.

Çelebi dedi ki...

Merhaba,
Hemen denedim. Sonuç mükemmel ötesi...ellerine sağlık... Blogundaki resimlere baktıkça da içim açılıyor üç öğün bak bak dur :))) sevgiler