17 Kasım 2009

DOMUZ GRİBİ AŞISI


Uzun zamandır polemik konusu olan domuz gribi aşısı sonunda Türkiye'de de sağlık ocaklarında yapılmaya başlandı. Bu imkandan sadece kronik hastalıkları olanlar ile 6ay-5 yaş arasındaki bebekler/çocuklar faydalanabiliyor şimdilik.
Aşı hakkında ki türlü polemikleri benim aklım almıyordu. Haberleri takip edişim aşı ne zaman başlayacak bunu öğrenebilmek içindi. Nihayet beklediğim haber yayınlandı. Aşı için tarih belirlendi.

Maalesef Can'ın astım problemi olduğu 1 yaş itibariyle kesinleşti. Doktorumuzun kontrolünde o gündür ilaçlarımızı düzenli olarak kullanıyoruz. Astım artık düzenli tedavi ile küçük yaşlarda tedavi edilebilir bir hastalık.
Astımlı olanlar bilirler grip olmak çok kötüdür. Çünkü normal bir insanın ya da bebeğin geçireceği gibi geçirmezler. Akciğerler tepkisini verir, hırıltılar başlar. Ardından kortizonlu tedaviler başlar. Bu yüzden gripten korunmak astımlı olanlar için çok çok daha önemlidir.
Bu sene yazın sonunda Can normal mevsim gribi aşısını oldu ve 3 aydır burnu bile akmadı. Öksürük yok, hırıltı yok.
Bu sebepten tartışmaları anlamsız buluyor ne zaman aşılama başlayacak diyordum. Doktorumuzla da aynı fikirdeydik. Şiddetle tavsiye ediyordu. Astım olsun olmasın.
Zaten aşıyı tavsiye etmeyen doktorlardan şüphe ediyorum.
Velhasıl Sağlık ocağını gün aşırı arıyorum ama yanıt hep olumsuz, aşılama halen başlamamış. Derken cuma akşamı sağlık bakanlığı basına aşılamayı 16 Kasım Pazartesi başlatacağını duyurdu. Aşıların dağıtımında yaşanan gecikmeden dolayı, bizim sağlık ocağında ise en erken Salı sabahı başlanabildi. Zaten başlanmasaydı da telefonla bilgisini Sağlık Bakanlığından aldığım diğer yakın noktalardan birine gidecektik... Kolay değil bütün sağlık ocaklarına aynı anda aşıyı dağıtmak. Neyse ki gerek kalmadı.
Salı sabahı ocağın ilk aşılanan bebeği Can idi. 1 numaralı aşı kartımızı aldık.
1 ay sonra da 2. aşılama için gideceğiz.
Aşının etkisini gösterebilmesi için 15 güne ihtiyacımız varmış. Ondan sonra kim korkar Domuz gribinden artık.

Ebeveynlere de tavsiyem bebeklerinizin/çocuklarınızın hasta olup çok daha fazla yan etkisi ve riski olan ilaçları/tedavileri almalarına sebep olmaktansa biran önce aşı olmalarını sağlayın. Her gün haberlerde ölenlerin sayısının arttığını görüyorsunuzdur, inanın ilerleyen zamanlarda bu sayı daha da artabilir. Korkunuz artmasın, sonradan pişmanlıklar yaşamayın. Bunun yerine aşınızı yaptırın, içiniz rahat etsin.

Sağlık bakanlığının grip ile ilgili web sayfasını ziyaret edip daha fazla bilgi sahibi olabilirsiniz.
Açalya'nın ilgili yazısını okuyabilirsiniz.

7 yorum:

Açalya dedi ki...

gecmis olsun, cok iyi olmus Can`in asilandigi. Astimli kisilerin kesinlikle asilanmasi gerekiyor cunku her turlu enfeksiyonda akcigerler tepki olarak balgam uretiyor ve astimli kisilerin nefes borulari dar oldugu icin balgam cigerlerde kapana sıkışıyor, atılamıyor ve böylece zatürreye açık davetiye çıkmış oluyor.
Amerika`da astımlılar için burundan sprey önerilmiyor, yarı canlı virüs içerdiği için, ancak iğne aşı öneriliyor cansız virüs içerdiği için.
Ve hala anlamıyorum neden hala anlasılmadığını, her sene normal grip aşısı olmak icin eczanelerde siraya giriyorlar, domuz gribi aşısının da b'r farki yok bu aşıdan içerik olarak...çok üzgünüm...
Ve link verdiğin için de, bana bıraktığın güzel yorum için de teşekkür ederim.

Nurgül dedi ki...

Pınarcığım böyle güzel bir konuda herkesi biliçlerdirdiğin için çok teşekkürederim.
Aşı polimiğine girenlere en çok kızanlardan biride benim. Bende tereddütsüz aşı olunması taraftarıyım heleki risk grubundakilerin bir saniye bile geciktirmemelerinin.

Açalya dedi ki...

Can`i dusundukce bir yazi daha yazmam gerektigini dusunup yazdim, gelip bakmak istersen.

başak dedi ki...

çok teşekkür ederim aşı yaptırmak istiyorum diye herkesin karşıma geçip felç olan var ölen var demesinden sıkılmıştım yalnız bir sorum var bende aşılatacak yer bulamıyorum siz 184 den mi
ulaştınız aşı yapılan sağlık ocaklarına gittim sordum onların da bilgisi yok teşekkürler :)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

sevgili Başak
evet 184den ulaştım. hatta biraz bekledim ancak sonradan istediğim bilgiye ulaştım.
sevgiler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Açalya, aşının önemi gerçekten astımlı hastalar için çok daha önemli. Olay aynı anlattığın gibi. Domuz gribi zaten çok ateşli seyreden bir hastalıkken, vücudun bağışıklığı düşükken bir de üstüne astım atağının eklenmesi zatürre olmasa bile üzücü sonuçlar doğurabilir. Zatürre aşılarını oldu Can küçükken ama o aşı da sadece pnomokok bakterilerinin %89una karşı etkili. Esas korkulan akciğerlerin kendi kendini iflas ettirmesi. Aşımızı olduk, içimiz rahat. Fiskoslara kulaklarımız tıkalı. Tercihimizi de bildirdik. İnsanların cesaret alabileceği yerler de olsun.
Nurgül'üm kesinlikle diğer risk grubu da hamileler. Aşı yakında sizlere de başlayacak. Dikkat edilince virüsten korunmak gayet mümkün. Biz tavsiye edilen yöntemleri uyguluyoruz ve çok şükür hiç hastamız olmadı evde bu kış. İlerleyen zamanlarda da şifalı kekler kurabiyeler yapıp tariflerini vereceğim.
Açalya yazın çok yerinde olmuş. Astım ve diğer kronik hastalıkları olanların, bebek ve hamilelerin aşıyı kesinlikle olmaları gerekiyor.
Başak artık İstanbul'da aşı dağıtımı tamamlanmış olması gerekiyor. Umarım aşı olabilmişsinizdir.

~Semra Mutfakta~ dedi ki...

cnm geçmiş olsun.ya sayfaya bakarken birden can sandım resimdekini aman allahım dedim ne yapmış böyle derken fark ettim can olmadığını.:)vallahi acayip tiksindim.
İnsallah aşının faydasını görür.bu salgını umarım en hafif haliyle atlatırız.