10 Haziran 2009

DÖNDÜK AMA HİÇ DÖNESİMİZ OLMADAN...

VENICE

SISIKIN SWISS
10 gün o kadar kısa bir süreydi ki bu tatil için, bu yüzden ben ne İtalya kısmına doyabildim, ne de İsviçre kısmına. Tek başına İsviçre olsa bile doyacak değildim zaten. İtalya ise ayrı muamma…

Bu geziyi ülkelere göre ayırarak anlatmak en doğrusu sanırım. Gezinin bir de Almanya tarafı vardı, üstelik 2 gün gibi ciddi bir paya da sahipti ancak Almanya’yı İsviçre ile aynı grupta saymak yerinde olur. Bizim gördüğümüz benzer oldukları idi.

Benim için masal ülkesi İsviçre. Bunu bir kez daha anladım. Tatil yapmak için çok güzel bir ülke de, yaşamak nasıl olur acaba diye de düşünmedik değil, tatilin sonunda. Bu konuyu ayrı bir başlıkta irdelemek istiyorum. Yurtdışında yaşayan bir Türk olmak, hayatının başlangıcını Türkiye’de yapıp, sonrasında gurbete çıkmak… Araf’da kalmak, yabancılık hissi… Apayrı ve derin bir konu bu…

pecete dedi ki...

Hoşgeldiniz ve umarım yaşananlar bu kadar değildir. Daha çok ayrıntı ve fotoğrafffff......

Rengarenk dantel dedi ki...

hoşgeldiin..
ya ne güzel yerleri fotoğraflamışın. nasıl canım çekti bilsen gitmeyi. en alt foto varya 1 saatliğinede olsa gitmek isterdim. harika haaarikaa...

Adsız dedi ki...

fotograflar cooook güzel!!!!!! bulustugumuzda nasil unuttuk onlara bakmayi? artik buradan idare edecegiz. hem fotograflarin hemde yazacaklarinin gerisini merak icinde bekliyorum.... sevim

Delfina ; dedi ki...

Sevgili Pınar,

İsviçre hep yaşanabilecek tek ülke gibi gelmiştir bana.Almanya'da nereye gezdiniz bilmiyorum ama Friedrichshafen'de doğup büyüdüm ben.Bodensee gölünden geçiliyordu.Çok güzel ve sorunsuz bir gazi yaşamışsınız,ne güzel,ne mutlu...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Ayşem, epey bir yazı ve fotoğraf daha gelecek ayrıntılarıyla:)
Bundan sonra ben bir yemek bloğu değil gezi&fotoğraf bloğu olmak istiyorum sanırım.
Rengarenk, gerçek manzarayı görebilsen keşke, fotoğraflara bakınca ama çok çok daha güzeldi benim gördüklerim diyorum...

Ah sevim bakamadık orda fotoğraflara:) ama buradan bakarsın, birlikte olan fotoğraflarımızı ayrıca gönderirim mutlaka

Delfina, aynı fikirdeyiz kesinlikle.
Biz Kruezlingen'den geçip Konstanz'a gittik. Kaldığımız köy olan Berlingen ise Bodensee gölü kıyısında zaten. Harika yerlerdi. Konstanz'ı da çok beğendim ben. Dün bir tanıdığımızdan da oraya yakın bir yerin de gezmek için çok güzel olduğunu öğrendim. İsmi F ile başlıyordu, tamamını hatırlamıyorum. Sakın senin doğduğun yer olmasın?
Bu gidişle biz her sene tatilde oralardayız gibi gözüküyor.
sevgiler

Berceste dedi ki...

Kitirmaklarin annelerine sor bence orada yasamayi :) Hem Turk hem de anne olarak sana yapsin yorumunu. Ama 7 yil sonra donduklerine gore, bu da birseyler anlatiyor olsa gerek!

Kerem Sadıkoğlu dedi ki...

Merhaba,
Biz de Bodensee'ye gitmek istiyoruz, webde gezinirken sizin blogunuza rastladım. Kaldığınız evden memnun kalmışa benziyorsunuz. Acaba irtibat bilgileri ve fiyatı hakkında bilgi verebilir misiniz? teşekkürler...

Ben oğlumun mail adresinden gönderdim bir önceki yorumu, yazmayı unutmuşum. Webde bu seneki tatilimizle ilgili gezinirken blogunuza rastladım, çok hoş fotoğraflar gerçekten. Biz de iki sene önce Avusturya Tyrol'deydik. Muhteşem bir tatil olmuştu. Bu sene de İsviçre ve İtalya Alplerine gidelim istiyoruz. Biz daha önce bir dostumuzun vasıtasıyla yerleri ayarlamştık, ama sonra gidince önceden ayarlamaya pek gerek olmadığını gördük. Acaba İsviçre ve İtalya için de aynı şey geçerli mi? Bizde de iki çocuk var ve ortada kalmak hoş olmayabilir. Oğlunuz da çok şeker maşallah bu arada. Sevgiler...

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Samir Bey,
Bodensee gölü ve çevresindeki köyler gerçekten çok etkileyici. Bu bölgeye bir gezi düzenlerseniz Reinfall denilen şelaleye gidebilirsiniz. Konstanz var, çiçek adası var yakınlarda görülecek. Ayrıca küçük ülke Lichestein'a da arabayla 1 saat uzaklıkta sadece. Vaduz şehrinin tepelerine doğru bir yolculuğa çıkıp dar yollardan geçtiğinizde muhteşeme dağ köyleri karşılayacak sizi. Bizim İsviçre'de kaldığımız ev yakınlarımızın eviydi. İtalya'da ise Ibish Hotellerinde kaldık Padova'da ve Milano'da.
İtalya'dan dönüşte sizin bahsettiğiniz tarzda bir otelle karşılaştık, hatta ismi ve telefonu fotoğraflarda geçiyor. İlerde tekrar gelirsek burada kalabiliriz demiştik. Sisikon köyünden bir önceydi. Bizi çok şaşırtan güzelliklerle karşılaştık burada, onu da bloğumda aktaracağım yakında. İsviçre'nin her noktası ayrı güzel, arabayla karış karış gezmek gerekiyor. Hiç bir şey orjinalliğini kaybetmemiş.
Sakin, huzurlu ve şaşırtıcı güzellikte, temizlikte, düzende...
İlk önce gitmek istediğiniz yerlere karar verin. Mesela Bodensee çevresi ya da Alpler bölgesi diyebilirsiniz. Ardından burada otelinizi seçebilirsiniz. Kaldığınız yeri çok fazla değiştirmenize gerek kalmayacak. Heryer günübirlik uzaklıkta olacak çünkü. Bulunduğunuz yerde gezecek görecek çok yer olacak. Sizden ricam gezinizin sonrasında deneyimlerinizi fotoğraflarınızı paylaşmanız. Bizim bir sonraki tatilimiz yine İsviçre olacak sanırım. Bu kez Luzern Bölgesini gezebiliriz örneğin.
Umarım size bir fikir verebilmişimdir.
Sevgiler

e. t. dedi ki...

selam.
haziran sonunda bizde İtalya yı turladık. Como ile ilgili görsellere bakarken şans eseri,peşpeşe hem bu sitenize hemde flickr deki fotolarınıza tıkladım. Aynı olduğunu görünce şaşırmadan edemedim. Yani bilakis arasam bilmem bulabilir miydim :)

hakikaten süperler.ellerinize sağlık.

Fotoğraf çekme ile ilgili bir merak ve isteğim olmasada (sadece hatıra kalsın diye çekiyorum) sizinkileri görünce içimde bir heyecan uyandı :)

bizde bir sonraki seyahatimizi İsviçreye yapalım diye düşünüyoruz kısmetse. Aslında eşim comoya kadar gitmişken İsviçreye geçelim diye az ısrar etmedi. Ama ben isviçreyi geçiştirmek istemiyorum.
Tecrübelerinizden yararlanacağım.
Sizi tanımasam ve sitenizin tamamını incelemesemde sitenizi bulduğuma sevindim.
sevgiler.....

Adsız dedi ki...

Ağlattı bu resimler beni sonunda ! Doğduğum yerlere gittim sayende.Nasıl bir özlem,nasıl bir sevgi içimdeki anlatamam.16 yıl orda yaşayıp ,koparılarak buraya getirilmek kadar kötüsü olamaz.Çok şanslısınız.Orda geçti hayatımın 15 yılı geçkin süresi ama gidemiyorum düşün.
Çok güzel fotoğraflar ,sizinle mail adresiniz varsa konuşmak ve merak ettiklerimi sormak isterim.Araba kiralamadan kaldığnız yerlere ve ince ayrıntılara kadar.