17 Şubat 2008

KREMA KUP

Neden mi Krema Kup, çünkü o aslında tiramisu kreması, üstelik bir kupun içinde... O yüzden bu adı verdim ona...
Müge'lere giderken yapmıştım tiramisuyu. Eşim ve Müge çok sevmişti kremasını. İlk defa eşimden duydum, "bunu bana öğretsene, ben de yapayım" sözünü...

Bir haftalık eğitimden dönen eşime hoşgeldin hediyesi olarak yaptım bu tatlıyı. Aslında sufle yapmaktı isteğim ama markette dondurma bulamayınca gözüme ilişen labne peyniri ile bu kremayı yapmak geldi aklıma, üstelik içinde tereyağ olmadığı için daha hafif olacaktı. Yedikten sonra daha az pişmanlık duyacaktı en azından...

Tarif Sofra dergisinden, tiramisu yapımında kullanılan kremaydı. Bol kavrulmuş fındık kırığı ile pek güzel oldu.

KREMALI KUP

Malzemeler:
  • 4 su bardağı süt
  • 3 kahve fincanı un
  • 3 kahve fincanı şeker
  • 1 yumurta
  • 1 paket labne peyniri

Yapılışı: Süt, un, şeker ve yumurtayı bir tencerede iyice çırparak ocağa alın. Sürekli karıştırarak koyu muhallebi kıvamına getirin. Ocağın altını kapatıp 10 dakika soğumasını bekledikten sonra 1 paket labne peynirini ilave edin. Kremanız hazır, dilerseniz üzerine kakao ve kahve eleyebilirsiniz. Bunun için türk kahvesi kullanmalısınız. Altına sıcak şekerli kahve ile ıslatılmış etimek dizip üzerine bu kremayı da dökebilirsiniz. Pratik bir tiramisu olur böylece. Bir daha ki sefere bu şekilde yapmayı planlıyorum. Bu seferlik bol fındık kırığı ile tüketmeyi tercih ettik.

Not: Fotoğraf çekmek için ertesi günü bekleyince kremanın üstünde çatlamalar oldu. Bu yüzden yapıldığı gün tüketilmesi ve tazeyken fotoğraflanmasını tavsiye ederim:)

Tatlımızı yerken dışarda bu manzara vardı... Yerleri incecik kaplamaya başlayan kar ertesi gün iyice kapladı, birazdan çıkıp kardanadam yapmayı planlıyoruz eşimle. Tabi Can'ı komşuya kısa süreliğine emanet ederek. Seneye Can'la birlikte oynarız inşallah. Paytak paytak yürür karın içinde...İstanbul özlediği kara kavuştu sanırım. Kar yağdı mı böyle yağmalı, heryeri kaplamalı. Öyle bir gün yağıp ertesi gün çekip gitmemeli, kalmalı biraz...

8 yorum:

YAVRU KUŞUN ANNESİ ANNEKUŞ(*YASEMİN*) dedi ki...

Merhabalar,
Elinize sağlık, kuplar çok nefis görünüyor.
Kar manzarası da süper görünüyor.
Katılıyorum size. Karı çok özlemiştik. Hemencecik gitmesin..

ebruli pastalar dedi ki...

Pınar Merhaba,
Sütlü tatlılara bayılırım. Ellerine sağlık, çok güzel görünüyor.
Bu arada ne güzel bir manzaranız var.
Bana da beklerim.
Sevgiler...

Esra dedi ki...

Bence de... her yer bembeyaz olmali!
:-)

Bizim evde tiramisu esimden sorulur bu arada. Harika yapar, parmaklarini yersin.
:-)))

Cafe Gusto dedi ki...

Pınarcığım burada da dize kadar kar var ve kolay gideceğini sanmıyorum.Tiramisuya bayılırım.Çok lezzetli bir krema olduğuna eminim ellerine sağlık.sevgiler...

Ferhanca dedi ki...

Samsun dada acayip kar var.Ankara'ya, İstanbul'a her yere hayırlı karlar yağsın...su lazım ,çiftçiğe kar lazım yağsın şöyle toprak kanana kadar..
kremenı denicem ben yapıyorum biliyorsun sonunda toz krem şanti ekleyip çırpıyorum ama buda değişik ..
ellerine sağlık..sevgiler..

Müge Hüner dedi ki...

Pınarcım;
Ankette oyumu kullandım 2 çocuk diye. Mümkünse iki kız yada iki erkek olsun diye hayal ediyorum ben birbirlerine arkadaş olsunlar diye.
Ben belirli bir yaştan sonra erkek kardeşimle bir şey yapamadım çünkü. Ama eğer kız kardeşim olsaydı her yaşın ayrı bir güzelliği olurdu diye düşünüyorum, küçükken oyun oynardık, gençlikte aşk hikayelerimizi paylaşırdık. Şimdilerde ise eşlerimile birlikte gitmeler gelmeler.
Neyse çenem düştü, he soru neydi bu arada?:)) Bence en az 2 tane yap şekerim, madem çıktın bu yola, yaptın bi güzellik, Can!ı yanlız bırakma derim ben. Hayat kısıtlanacaksa bir bir ikide bir. Arayı soğutmadan yap hatta, ikiz gibi büyüsünlerki kariyer planlarında fazla gecikmeden devam etsin.

Krema gerçekten nefisti bu arada, hala tarif defterimin baş köşesinde hele içinde 1yumurta oluşu en güzel yanı. Ellerine sağlık cicim.

pelince dedi ki...

Krema eminim çok lezzetlidir,ellerine sağlık...

Sevgiler

Adsız dedi ki...

Cok lezzetli görünüyor,ellerinize saglik.Sevgiler.