8 Mart 2007

KADINLAR GÜNÜNE ÖZEL GEÇ KALMIŞ BİR FİKİR & ELMALI-HAVUÇLU KEK

Bugün 8 Mart, Dünya Kadınlar Günü...
Punto Amca çok güzel bir yazı ile anmış bu günü, özellikle beylerin bu günümüzü anmaları çok hoşuma gidiyor. Kazakistan, Kırgızistan ve Türkmenistan'dan arkadaşlarım var ve bu günün ilk kutlamaları hep onlardan geliyor. Kazakistanlı arkadaşım anlattı. Okulda öğrenciyken Dünya Kadınlar Gününde kız öğrencilerin anneleri kurabiye, çörek, börek v.s. yapar. Sınıfta bunlar diğer arkadaşlarına ve tabi beylere de ikram edilir, bu şekilde kutlanırmış. Bu günde hanımlara çiçekler alınır, şımartılırmış. Bu kutlama geleneği ilk olarak Almanlar'da başlamış. Sonra Rus ülkelerine geçmiş. Çok isterdim bizde de bu şekilde kutlansın bugün. Beylere sözümüz yok, illa günümüzü kutlayın diyemeyiz onlara. Ama bu özel günü neden biz kendi aramızda kutlamayalım. Hem de bu şekilde bilgisayar başında değil de bu günde biraraya gelerek kutlayalım. Keşke çalışmıyor olup, gündüz bir ilkokulun boş bir sıfında biraraya gelebilseydik bugün. Yaptığımız kek, çörek, kurabiyelerle birbirimize ikramlar yapsak, Yerli Malı Haftasındaymış gibi eski günlere gidip, sıralarda güzel bir kaç saat geçirsek... Toplu düğün-sünnet törenleri gibi, toplu bir de tanışma şekli olurdu bu bizim için. En çok da bunun heyecanı olurdu üzerimizde. Sizlerle tanışıp görüşmeyi çok isterdim.
İşte benim aklıma bugün bunlar geldi. Hayal ettim, çok hoşuma gitti, umarım seneye Kadınlar Gününde ya da o zamana kadar beklemeyip, pek yakında bu tanışma gününü gerçekleştiririz. Sanırım Cumartesi öğleden sonra olması herkese uyar. Aramızda bir öğretmen olur da bize boş bir okul-dershane sınıfı ayarlayabilirse ne güzel olurdu.

Ne dersiniz İstanbul'da olan blog arkadaşlarım, bir cumartesi öğleden sonrası biraraya gelelim mi? Umarım, benim gibi seslenenlerin sayısı bir kartopunun çığa dönüşmesi gibi çoğalarak artar.

Haftasonu yaptığım kek tarifini sizlerle paylaşmak istiyorum. Elmayı sizde keke ve kurabiyeye çok yakıştıranlardansanız bu tarif size göre. Ayrıca bol malzemeli kekleri sevenler için bu tarif. Tarif Oktay Usta'ya ait, ben tarifte ki damla çikolatayı çıkardım.

ELMALI HAVUÇLU CEVİZLİ KEK
Malzemeler:

  • 1 adet havuç

  • 1 adet golden elma

  • 1 fincan kuru üzüm

  • 1 fincan kırılmış ceviz

  • 1 çay bardağı çiçek yağı

  • 3 yumurta (tarifte 5 adetti)

  • 1 su bardağı toz şeker ( tarifte 1.5 bardak idi)

  • 1 paket kabartma tozu

  • Kek kıvamında alabildiği kadar un


Yapılışı: Yumurta ve şekeri köpürtüyoruz. Havucu ve elmayı rendeliyoruz. Ben her ikisini de ayrı ayrı rondodan geçirdim. Rendelenmiş havucu ve elmayı yumurtalı şeker karışımına ekliyoruz. Cevizi, üzümü ve sıvıyağı da ekliyoruz. Kabartma tozunu, un ile karıştırıp, çok katı olmayacak şekilde alabildiği kadar un ilave ediyoruz. Yağlı kağıt serdiğiniz kek kalıbında 160 derecelik fırında pişiyoruz. Fırından yükselen nefis kokuya dayanamayıp keki hemen oracıkta tüketiyoruz:)

Afiyet Olsun...

9 yorum:

Adsız dedi ki...

Pınar'cım kekin nefis olmuş, ellerine sağlık kadınlar günün kutlu olsun,kendine çok iyi bak, sevgiler..

Hulya dedi ki...

heyyy bende demistim bir zamanlar bunu blogumda,eger yapicaksaniz benide bekleyin belki gelirim bu yaz,belkide olmaz..neyse olursa ne guzel olur..
kul sinif olmasada bahara dogru emirgan korusu bile olur lalelerle...
sevgiler

pecete dedi ki...

Buluşmaya bebileride getirsek olur mu? Ben bu davetini kabul ediyorum Pınar'cığım. Umarım gerçekleştiririz. Bu arada kek konusunda sormak istediğim bu "alabildiği un" kısmını ben bir türlü beceremiyorum. Bir ölçü verebilme şansın var mı? Bu arada fasulye, ceviz olmuştur diye düşünüyorum. Nasıl gidiyor hamilelik? Bir ihtiyacın var mı? Sevgiler...

anl dedi ki...

merhaba.aynı tarifi ben de yaptım 2 gün önce fakat aldığı kadar un kısmında bir hata yapmış olmalıyım ki kek sizinkisi kadar güzel olmadı, kesinlikle böyle kabarmadı ve ağızda dağılmadı.un ölçüsü verirseniz ben de bir kek daha ziyan etmemiş olacağım. tşk.

Punto dedi ki...

Sevgili Pınar; Düşüncen ve teklifin çok güzel. Umarım çok meşgul gibi görünen dostların, yılda bir gününü daha doğrusu bir kaç saatini böyle bir buluşmaya ayırırlar.

Sanem dedi ki...

Pinar'cim, iplikleri almadan once farkettin degil mi, bir iplik bir kac yerde kullaniliyor, ve tahmininden daha az gidiyor ipliklerden. Simdiden kolay gelsin, merakla bekliyor olacagim isledigin gunleri, bir yardima ihtiyacin olursa email adresimi biliyorsun,
sevgilerimle
Sanem

okuranne dedi ki...

İki ayda 6 kilo verdim ama, gel bana sor senin gibi blogcular varken nasıl verdim?:)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Ebru
güzel yorumun için çok teşekkür ederim. Senin de kutlu olsun.
seneye kadınlar günün de biraraya gelebilmek dileğiyle...
sevgiler
Merhaba Hülyalar
eğer yazın gelecek olursan bu buluşmayı mutlaka yapalım. Dediğin gibi Emirgan korusu yada Çamlıca tepesi de olabilir...
sevgiler
Merhaba Peçete
geç cevabım için çok özür dilerim:(
Bebilerle gelirsen tabi ki olur hem de çok güzel olur, bizler de severiz bebişi:) ne güzel.
Alabildiği kadar unu bir kek için tutturmak daha zor dediğin gibi. Kek hamurundan daha koyu olmalı karışım, hamurdan bir kaşık alıp döksen, kaşıktan büyük parçalar halinde ve geç düşmeli... Akışkan olmamalı...Bu keki bir dahaki yapışımda un miktarını bardak hesabı yapıp sana haber veririm. Bezelye, cevizliği de geçti, limon oldu:)
Şu an bir ihtiyacım yok çok teşekkür ederim. Hamilelikte yapılan testlerle ilgili sana danışabilirim. Onun için sayfana geçiyorum:)
sevgiler
Merhaba Anly,
keşke yaparken bardakla ölçseymişim. Peçete'de aynısını sormuş, kek normal kek hamurundan koyu olmalı ve kaşıkla dökerken geç düşmeli ve büyük parçalar halinde düşmeli, bir daha ki yapışımda un miktarını bardakla ölçüp yazarım buraya, ya da mail adresini verir isen sana mail atarım.
sevgiler
Merhaba Punto Amca,
ben sanal arkadaşlarımı gerçek arkadaşlıklara çevirmeye kararlıyım:) Umarım onlar da benim gib düşünürler. Benim gibi düşündüğünüz için teşekkür ederim:)
sevgiler
Merhaba Sanem
bu konuda bana gösterdiğin ilgi ve yardım için sana ne kadar teşekkür etsem az... Bu etaminleri yapıp evimin köşelerine astığım vakit hep seni hatırlayacağım. Günün birinde tanışmak dileğiyle
sevgiler
Merhaba Meral
seni tebrik ediyorum. Yemek blogları senin için ters etki yapabilir, resimleri gizleyen bir formatta sayfaları açabilirsen daha iyi olabilir belki:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

Sevgili Pınar, seni bu gün keşfettim. Takip ettiklerim arasına aldım.Siten çok güzel.Genelde blogların şöyle bir başlıklarına bakarım, kısa sürede çok blog gezeyim diye ama seni sonuna kadar satır satır okudum.İyikide okumuşumda davetini gördüm. Eğer bir buluşma olacaksa ben kesinlikle katılmak isterim. Herkes bir şey yapar getirir ne güzel.Okul bulamazsak birimizin evinde yaparız. Ben seve seve ev sahibi olurum mesela,sen organizasyonu yap yeterki..
Sevgiler
Müge