15 Kasım 2006

Hindistancevizli Çikolatalı Muffin & Kolay Profiterol

HİNDİSTANCEVİZLİ&ÇİKOLATALI MUFFİN

Malzemeler:

  • Yarım paket margarin (eritilmiş)
  • 1 su bardağından biraz az şeker
  • 2 yumurta
  • 1 su bardağı süt
  • 1.5 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • 1 çay bardağı hindistancevizi rendesi
  • Kırılmış çikolata parçaları (evde bayramdan kalan madlen çikolataları değerlendirebilirsiniz)

Bu malzemeden 18 adet muffin çıkıyor.

Yapılışı: Öncelikle bütün sıvı olanları bir kapta karıştırın (süt, yumurta, eritilimiş yağ) . Katı olanları ayrı kapta karıştırın (vanilya, kabartma tozu, un, hindistancevizi, çikolata parçaları, şeker). En sonda sıvı olan karışımları katı karışımın üzerine döküp çırpmadan sadece un kaybolana kadar yavaş yavaş karıştırın. Bunları muffin kağıtlarına döküp, muffin kalıplarına yerleştirin. dilerseniz sizde üstüne tuzsuz badem dizerek süsleyebilirsiniz. Önceden ısıtılmış fırında 180 derecede kızarana kadar pişirin. Fırında soğumasını bekleyip kalıpdan çıkarın..

KOLAY PROFİTEROL

Malzemeler:

  • 1 paket etimek

Beyaz Krema:

  • 1 litre süt
  • 1 su bardağı un
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 paket vanilin
  • 1 poşet toz krem şanti

Çikolata sos:

  • Hazır çikolata sosu(2.5 su bardağı süt ile hazırlanıyor).
  • Çikolata sosunuzu kendiniz de yapabilirsiniz. Kakao, süt, şeker ve nişasta ile.. Ama Dr Oetker in sosu çok ideal bunu tarif için.

Yapılışı: Vanilya ve krem şanti hariç malzemelerle kremanızı koyu olana kadar pişirin. Ocağın altını kapattıktan sonra vanilyanızı da ekleyip mikser ile çırpın. Böylece içindeki pütürler kaybolacaktır. Ilıyan kremaya toz krem şantinizi ekleyip mikserle çırpın. Etimekleri geniş bir kaba (oval geniş borcamlar olabilir) kırarak ekleyin. Her bir dilimi yaklaşık 4-6 ya bölmelisiniz. Kremayı mikserle çırptıktan sonra soğutmadan etimeklerin üstüne dökün. Kremanın etimeklerin arasına girmesi için salata harmanlar gibi karıştırın.En son çikolata sosunu hazırlayıp ılıttıktan sonra bu karışımın üstüne dökün. File badem,fındık yada hindistancevizi ile arzunuza göre süsleyebilirsiniz.Afiyet Olsun

16 yorum:

Adsız dedi ki...

ikiside kolay ve leziz görünüyorlar ellerine sağlık Ebru

Hatice dedi ki...

merhaba Pınar, her ikisi de nefis görünüyor, muffinler ne kadar canlı çıkmış, çayımın yanına alıyorum bir tane:)
kolay profiterol de çok pratikmiş, denemeyi düşünüyorum...
sevgiler...

incikboncuk dedi ki...

böyle pratik tarifler seviyorum. hele muffin yapmaya bayılıyorum. kek tepsi temizleme derdi de yok :)) ellerine sağlık

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Ebru
iki tarifte gerçekten çok kolay ve çok lezzetli,ne güzel kolay ile lezzetlinin aynı tarif olması:)
Merhaba Harice
fırından yeni çıkmış olmalarının ve fotoğraf makinesinin marifeti canlılık:) Bir tane daha alırmısın, çayınıda tazeliyeyim:) Profiterol çok pratik ve buzdolabında bir gün beklesin çok lezzetleniyor.
Merhaba İncik Boncuk:)
bende çok seviyorum pratik tarifler, özellikle de çalışınca.. Az vakitte bir sürü çeşit çıkarabiliyoruz böylece,
Muffin in birde kesme, bıçak derdi yok:) Zaten ne zamandır normal kek yapmıyorum, iç malzemesini değiştirerek muffin yapar oldum:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

Ellerine sağlık,çok güzel görünüyorlar...


Selam ve sevgilerrr

Adsız dedi ki...

Sizi arkadaş listeme eklemem de bir mahzur varmıdır?

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Serinmavi
:) sitene geçip arkadaş listene baktım, çünkü siteni ziyaret ettiğimde en çok şaşırdığım şeydi
ne uzun arkadaş listesi diye,doğru hatırlamışım:)
benide ekleyebilirsin listeye, kaybolurum arada:)

sevgiler

Berceste dedi ki...

Millete satastin satastin enerjin bitti galiba karasindan da olsa bir pasta yapmamissin bak :P Akca pakca muffinlerle idare etmissin durumu !

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Profiterolleri görmüyormuyuz Berceste Hanım
benim enerjim tükenmez, Yarın akşam Safranbolu, Amasra gezisine çıkıyoruzda enerji depoluyorum:)Fotoğraflarla ve lokumlarla dönerim:)

Ferhanca dedi ki...

vallaha bu kadımlardan korkulur..))) etimeki herşeyin içinde kullanıyorlar tatlı, tuzlu hiç fark etmiyor mutfakta yaratıcılık bitmiyor..yediniz biliyorum Pınarcım ,afiyet olsun..sevgiler..FERHAN

Adsız dedi ki...

Profiterole bayılırım çokta pratikmiş bunu öğrendiğim iyi oldu.Tatlı krizleri için sağolasın.

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Ferhan:)
gerçekten öyle daha geçen hafta yaptığım cheesecake in tabanınada etimek kullandım. Önceki haftalarda yaptığım muzlu jöleli pastanın da altında yine etimek vardı:))) Evdeki Stoklarımı tükettim sonunda:) bir süre etimekli tarifler olmayacak artık:)
Merhaba Özden
kesinlikle pratik ve her yiyen tarafından çok beğenilen bir tatlı, kremşanti tozu ekleyip çırpmak güzel bir tat veriyor sanırım .
sevgiler

Adsız dedi ki...

Bercesteee,
hazir bu Pinar geziye giderken klubesinde bir supriz hazirlayalim, donuste gorur sevini..Yok yok oyle kotu birsey degil,evinde temizlik(1) filan mesela :P

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Şimdi anlayamadım Lamaaaaaaaaaaaaaaaaa
Bana evde temizlik yapmıyodur bu mu demek istiyosunuz, Hani tabi hala şaşkınlık var bu kadar güzel şeyi nasıl hazırlayabiliyo diyerekten, kesin pasaklıdır mı diyosunuz
Yoksa klubeme bir komplo mu seziyorum:)
bak hıııı,
baktım yanmış pastalar moda olmuş bende bi tane yapıverdim dün akşam:))

LaMa dedi ki...

Gordum sufleni gordum:))
"kakao oranı en yüksek çikolatalardan birini kullandım" diyerek kendini aka cikarmaya calismissin:)
Bu arada cok fesatsin yaaaaaaa!Nerden cikardin bu pasaklidir demek istedigimi ???? Aklimin ucunun kosesinden gecmediiiiiiiiiii.
Haydi iyi gezmelere size de bize de!

Pınarın Kulubesi dedi ki...

:) merhaba Lama
gerçektende çok kara oldu ya,foto makinesi bile çekemedi garibim şaşırdı kendini kapkaranlık bir odada hissetti mecburen uzak tutupta çekebildim, yada kaşıkta havada iken:)
gezdik geldik özledim sizleri hemencecik, bağımlılık oldu. Orda ne gördüysem yenecek resmini çektim. Japon turistleri geçtim bu konuda:)
sevgiler