25 Ekim 2006

BAYRAM HAZIRLIKLARI VE ŞEKER TADINDA BİR BAYRAM

Güzel bir Ramazan bayramıydı benim için.. Bütün ailemi görme şansına sahiptim..İlk gelenler Anne ve Babam oldu.. Arefe akşamı Antalya'dan abim ve yiğenim geldiler.. Bayramın 2. günüde İzmit'ten Abim, yengem ve yiğenlerim geldi... Bayrama girereken aklımda bir sürü yemek ve tatlı ismi vardı:) Hepsini yapmak kısmet olmadı yine..
Son iki yıldır aileyi bayramlarda biraraya toplama işini yapar oldum. En çok kendi evimde rahat ediyorum, onlarıda elimden geldiğince rahat ettirmeye çalışıyorum. Bayramı bayram gibi yaşayalım diye.. Bu bayram benim için ilkler vardı. Yöresel bayram yemeğimiz içli köfte yapmak gibi. Tabi annemin denetimi altındaydı herşey ama artık içli köfte yapmayı öğrendim, bu yüzden kendimi çok iş başarmış hissediyorum :) Resimde gördüğünüz şekli yumurtaya benzemeyen içli köfteler bana aittir:)
Tabi koca bayram sadece içli köfte ile geçmez. Annemin memlekette kurutup getirdiği Patlıcan ve Biber kuruları ile güzel birde zeytinyağlı dolma vardı. Yine anne kız elele verip bir yandan sohbet ederken bir yandan dolmalarımızı yaptık. Bunlar benim gözümde ne kadar hafif işler olarak görünüyordu ama bu hazırlıkları yapmamız bütün günümüzü aldı.. Annem ile birlikte bayram hazırlığı ile geçirdiğimiz Arefe günü çok güzeldi benim için..

Sıra geldi tatlılara:) Bu kısma Annem karışmadı sadece seyirci olarak katıldı. İlk lezzetimiz "Fırın Sütlaç" oldu.. Bu tarif tamamen yeni neslin tarifi:) Annemin tarifine göre yapsaydım eğer pilav-sütlaç tarzı birşey olurdu:) Annemde dahil herkes çok beğendi.. Fırında çok kızarmalarını beklemeden hafif üstlerini sarartıp çıkardım. Tarifte olmayan vanilyayı da kendim ekledim. 2 ölçü yaptığım tarif Devletsah'dan. Sadece sütlü tatlı ile bayram geçmezdi tabi.. Daha yapacağım çok da tarif vardı ama.. Zaman daralınca ve yorulma belirtileri ortaya çıkınca Yemekcini'nin Fındıklı Milföy Baklavası tarifini yaptım. Görüntü olarak çok güzel baklavayı andıran bir tatlı oldu ama lezzet için aynı şeyi söyleyemiycem, tarifte "Fırından çıkan sıcak milföylerin üzerine, ocaktan yeni aldığınız sıcak şerbeti dökün" yazıyordu ama keşke fırından çıkıp soğuduktan sonra sıcak şerbeti ekleseymişim, çünkü hamurlaştı:( En azından görüntüsü yetti..


Arefe gününde iftara misafirimiz de vardı. Canım arkadaşım Fatma ve kızkardeşi geldiler..Onlar için Kek topları yapacaktım ama tarif pek tutmadı çünkü top olması gereken bir hamur çıkmadı ortaya.. Elime yapışan bir hamur oldu.. Sanırım sütünü biraz kaçırmışım. Bende onları kup şeklinde ikram ettim. Bu seferde görüntüsü güzel olmayan ama tadı güzel olan bir tatlı çıktı ortaya:) Tarif "Safran mutfakta'n" idi:)

Ve son nokta.. Antalya'dan gelen yiğenimin doğum günü yakındı ve ben ona güzel bir pasta yapmak istiyordum. Bayramın 3. günü herkes uyurken erkenden kalktım. Önce onlara yolluk olsun diye zeytinli açma yapmaya karar verdim ve hamur mayaladım. Hamur mayalanırken ben bu pastayı yapmaya başladım.. Kedi dili ile yapılan pastaları görüyor ve çok beğeniyordum. En sonunda hevesimi gerçekleştirmek için 2 paket kedi dili aldım. Tarif aramalarım sonunda Hatice'nin kedi dilli nutellalı pastasına karar kıldım. Tariften tek farklı yaptığım "Kedi dili bisküvileri 2 parmak kadar keserek kısaltmak oldu. Böylece 26 cmlik kelepçeli kalıbıma tam oldular..Kestiğim kısımlarıda pastanın içindeki ve altındaki katlarda kullandım. Tarifteki gibi 2 paket yerine 1.5 paket kullanmış oldum.. Pastayı yapıp buzdolabına kaldırdım. Kahvaltının ardından da sürpriz yaptım:) Ben bunları yapıp bitirdiğimde herkes yeni kalkıyordu..

Yiğenimin isminin başharfini fındıklı drajeler ile pastanın ortasına işledim. Kenarlarada drajelerden birkaç tane daha serpiştirerek servis yaptım.. Görüntüyü zenginleştirmeye gelince genelde afallarım ve iyice bozduğum olur. Ama bu sefer görüntüden memnun kaldım. Kelepçeli kalıptan çıkınca ve servis yaparken ayrılmayan birbirine sıkı kenetlenmiş kedi dili bisküvileri çok sevdim:)
Bayramda olabildiğince yöresel yemeklerimizi yaparak özellikle Antalya'da bu yemekleri özlemiş olabileceğini düşündüğüm abimin severek yemesini istedim..Çok sevdiğini bildiğim Erişte'yi de yaptık 2 gün. Daha tatlı'lardan Çir(Kayısı) Dolması ile Kuymak'ta vardı ama onlar artık bir başka bayrama kaldı...

Bayramda daha önce kapılarını çalmadığımız komşularımızı ziyaret ettik tek tek. Yollar elverdiğince yakında olanlara gittik. Canımın çok istediği Burma Tatlısı'nıda yeme şansım oldu böylece:)) Bir başka evde de ev baklavası yedik ve çok sevdiğim Güzel insan Feride Abla'danda Yemek etkinliği için patatesli bir tarif aldım:)) İsmek'in Yemek Kursları olduğunu öğrendim, eğer boş yer kaldı ise ve saatleri bana uyar ise gitmeye karar verdim.

10 yorum:

Hulya dedi ki...

yaaa ne gzuel bayram..uzun uzun okudum okurken sanki bende mutfakta sizinle dolma yaptim,sonra pastayi uflerken yegenin mutlu mutlu ona baktim,vs..
cok sevindim,bende hekresi merakla bekliyorum ansil gecti bayramlari diye,tesekkurler

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Hülyacım:)
ben yazıyı tekrar düzenlerken baktım bir yorum bile gelmiş:) canım benim merak ettiğini anladım böylece:)
yorucu ama güzel bir bayramdı çok şükür..
bende merak ediyorum bayramlar nasıl geçti diye:) ben biraz uzak kaldım bayram boyunca mutfakta idim:)

Bocuruk dedi ki...

Pınar'cığım,
Canım hangi yaptığın için ne desem... Hepsi de birbirinden güzel olmuş. En güzeli de anneciğin babacığın ve sevdiklerinle berabermişsin. İçliköfteyi iyi yoğuramam ama çok iyi açtığımı söyler annem. Biz de oturup birlikte yaparız. Ayrıca pastana bayıldım. Ellerine sağlık. Yorucu ama birçok anlamda doyurucu bir bayram olmuş senin için. Ne mutlu... Babamın rahatsızlığından dolayı biz biraz buruktuk. Bayrama ayağa kalkmayı umduğunu ama artık hiç kalkamayacağını düşündüğünü söyleyince babam daha da üzüldük. Neyse seni de sıkmayayım. Nice bayramlara böyle birlikte ve mutlu girin inşallah...
Görüşmek üzere canım :)

Hulya dedi ki...

dur bak yazmayi unuttum bende yapmistim bu pastadan haticenin sitesinden bakip,super oluyor tadi.laydfinger bulasiya baya zorlandim ama degmisti,cok guzel suslemissin.icli koftelerde cok iyi gorunuyor,ben hic yapmadigim icin belkide :)ellerine saglik,yillar sonra bir anne icin en guzel duygulardan biri olmali,kizinin mutfaginda bayram icin birlikte birseyler hazilamak..kizi olan anneler simdiden hayallerini kursunlar bence:)

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Bocuruk
buruk geçen bayramınızdan dolayı çok üzüldüm:( Bende bugün sabah 9dan öğleden sonra 3 e kadar annem için dolaştım hastanelerde.. Allah kimseyi düşürmesin, amansız dert vermesin, elden ayaktan bırakmasın..Acil şifalar diliyorum babanız için..
Merhaba Hülya
pasta tam görüntü şöleni zaten..Hemde kolay,
Annemle birlikte hazırlamak benim içinde büyük mutluluktu. İnşallah bizimde kızlarımız olur bizde yaşarız bu mutluluğu..Kendi bildiklerimizi onlara öğretiriz inşallah.. Hayali bile güzel bunun ya:))))

Damak Tadı dedi ki...

Sevgili Pınar,
Hepsi birbirinden güzel olmuşlar allerine sağlık..İçli köftende çok güzel görünüyor ben pek anlamadığım için bana harika göründü,tabiiki sizler daha iyi bilirsiniz..Önemli olan tadı bence şekli değil..Afiyet olsun..Pastan da çok şık vegüzel görünüyor,süslemesi de hoş olmuş..Anneciğinin ve babacığının yanında olmalrı ve birlikte bayramı geçirmeniz bence en güzeli bu olsa gerek..Sevgile kalın..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Gül Hanım
teşekkür ederim. İçli Köftelerin tadı güzeldi evt, içlerine bol ceviz koyduk. Ailemin yanımda olmaları ise büyük şanstı..
sevgiler

Adsız dedi ki...

Merhaba Pınar,
acemi olduğun halde içli köfteler oldukça güzeller.İlk bir kaç denemede biraz şekilsiz ve kalın oluyorlarfakat zamanla, yapılışının ne kadar basit geleceğini göreceksin.
Sevgiler..

Pınarın Kulubesi dedi ki...

Merhaba Emine:)
Acemiliği üzerimden atmam için daha çok içli köfte açıp kapatmam gerek:) Benim kapattıklarım haşlanırken açıldılar. Tam da kapattığım yerden açıldılar ne tesadüf:)
Ama zamanla daha iyi olacağına inanıyorum. Motivasyonun için teşekkürler
sevgiler

periler ülkesi dedi ki...

çok güzel yaaa